Audi oli hämmingus linna elektrivõrgu koormuse vähendamise teemast. Selle koormuse tekitavad elektrisõidukite kõrgepingelaadimisjaamad, mis on teatavasti võrku ühendatud ja nõuavad märkimisväärsel hulgal elektrit, eriti päevasel tipptunnil, mil energiamahukaid tarbijaid on juba piisavalt.
Probleemi lahenduseks on uut tüüpi laadimisjaoturi loomine, milleks on hiiglaslik statsionaarne akujaam. See tähendab, et energiat ei võeta majapidamisvõrgust, vaid akust, mis on sadadest elementidest koosnev modulaarne konstruktsioon. Sel juhul saab elemente igal ajal eraldi laadida ja paigaldada.
Seega saab uus jaam koormust ümber jaotada ja energiat vastu võtta igal kellaajal ja mis tahes allikast, ka väljaspool linna. Muidugi on ka asja teine pool - rakkude transport, nende amortisatsioon, aga ka osa energia kadu, mis paratamatult soojuseks hajub.
Kuid insenerid läksid veelgi kaugemale ja tegid ettepaneku välja töötada teenus, mis kasutab olemasolevaid elektrisõidukeid mobiilsete akudena. Tasuline väljavõtmata energia saab üle anda jaama, kus seda hakkavad laadima teised autod. Seni on see projekt arutelu all.
http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/